Digital marketing in dentistry and ethical implications
DOI:
https://doi.org/10.14295/bds.2018.v21i2.1524Resumo
With the increase of competition in the market of dental services, it is necessary to use marketing tools that emphasize the dental surgeon and dental clinics. Digital marketing is one of the fastest growing available resources among health professionals, who use websites and social networks as a means of communication, advertisement and publicity. The objective of this literature review was to compare the digital marketing with other marketing strategies in dentistry based on the code of ethics, in order to increase productivity, capture new patients and loyalty of those in treatment. Indexed searches were carried out in the databases LILACS, MEDLINE, SCIELO, BIREME, PORTAL CAPES and included 27 articles, published between 1998 and 2017. It was concluded that digital marketing has shown to be of great importance in the dental services market, if in conjunction with the other types of external and internal marketing, as long as it obeys the ethical precepts of the Dental Ethics Board.
Keywords
Dental ethics; Marketing; Marketing of health services; Social media.
Downloads
Downloads
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
TRANSFERÊNCIA DE DIREITOS AUTORAIS E DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE
Toda a propriedade de direitos autorais do artigo "____________________________________________________________________" é transferido do autor(es) para a CIÊNCIA ODONTOLÓGICA BRASILEIRA, no caso do trabalho ser publicado. O artigo não foi publicado em outro lugar e não foi submetido simultaneamente para publicação em outra revista.
Vimos por meio deste, atestar que trabalho é original e não apresenta dados manipulados, fraude ou plágio. Fizemos contribuição científica significativa para o estudo e estamos cientes dos dados apresentados e de acordo com a versão final do artigo. Assumimos total responsabilidade pelos aspectos éticos do estudo.
Este texto deve ser impresso e assinado por todos os autores. A versão digitalizada deverá ser apresentada como arquivo suplementar durante o processo de submissão.